Bolt på Power For Your Twin Cam Harley Davidson

Du kan finde, at den 63 HK din cykel har fra fabrikken ikke er helt nok strøm til disse ejere af Twin Cam Harley Davidson motorcykel. Mens Twin Cam motor er en stor forbedring over 80 tommer Evolution motor er der meget, der kan gøres for at gøre mere magt.

Fase 1

Twin Cam motor i de fleste nye Harley Davidson motorcykler er lager som en 88 tommer twin cylindrede motor. Stock hestekræfter er omkring 63 og gør en ordentlig tur med generelt acceptabel magt. Tilføjelse af hvad der er kendt som en etape 1 kit kan øge denne effekt til 70 + HP. En typisk fase 1 vil bolt på omfatte ny udstødning, og luft renere. Nogle folk vil også sætte en carb kit i deres bestand CV karburator eller bolt på en eftermarkedet carb som et S & S B eller Mikuni HSR42. Til folk med brændstofindsprøjtning kan tilføjes et nyt kort, der vil gøre din motorcykel fungere godt med de nye udstødningsgas og luft renere.

Fase 2

Når 70hk er ikke nok, kan du få til omkring 80 hk ved at tilføje en big bore kit. Du kan enten få flaskerne kede vores eller bolt på nye flasker. Harley sælger en 95 tommer stor bar kit, der indeholder nye cylindre og stempler. Jeg vil anbefale at bruge smedede stempler, som de kan genbruges, hvis du beslutter dig for at tilføje nye hoveder i fase 3. Fælles i fase 2 bygge er tilføjelsen af en ny CAM. Kombinationen af 95 tommer kit, cam og stempler bør få din motorcykel i området 80hk.

Fase 3

For dem med flere penge til at tilbringe du kan yderligere øge din magt 90-95hk ved at tilføje nye topstykker og smedede stempler. På min 2000 FXSTS sætte dette mig på 96HP og 100 Ft/Lbs af drejningsmoment.

Afhængigt af delene vælger du, kan du få mere eller mindre HP end hvad der er angivet her. Ideen var at give en grundlæggende beskrivelse af de forskellige faser og dele involveret.

Vælg en to i ét system for udstødning jeg ville anbefale til max midrange fordel. Hvis du skal gå med en to i to derefter prøve og finde en producent, der har specialiseret sig i ydeevne som Python III. Der er mange beslutningstagere af flot og pejlrør men performance er normalt en eftertanke.
 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *